اندکی تفکّر

خدا نکند مصداق آیه 23 سوره زخرف باشیم: گفتند: « ما پدران خود را بر آئینى یافتیم و به آثار آنان اقتدا می کنیم. »

اندکی تفکّر

خدا نکند مصداق آیه 23 سوره زخرف باشیم: گفتند: « ما پدران خود را بر آئینى یافتیم و به آثار آنان اقتدا می کنیم. »

مشخصات بلاگ

من کاملا معتقد به حفظ وحدت هستم. و ارادتمند به مقام معظم رهبری.
و با حفظ این شرایط، سعی در شناساندن مذهب حقیقی اسلام دارم.

طبق حدیث منقول از رسول اکرم صلوات الله علیه و آله، (سنن إبن ماجة، ج ۲، ص ۱۳۲۲، ح ۳۹۹۲ و...) که معروف به حدیث 73 فرقه هست، و در منابع مهم شیعه و سنی آمده است، پیامبر علیه الصّلاة و السّلام می فرمایند که بعد از ایشان، اسلام به 73 فرقه تقسیبم می شود که غیر از یک فرقه که ناجیه است، بقیه همه گمراه و گمراه کننده اند.

و در جایی دیگر، اهل بیتش را تشبیه به کشتی نوح می فرمایند. که هر کس سوارش شود، نجات می یابد و هرکه آن را ترک کند، غرق می شود. (المستدرک علی الصحیحین، ج2، ص343)

حال؛ این وبلاگ، با بررسی احوالات دو فرقه بزرگ اسلام، یعنی شیعه و سنّی، در زمینه های مختلف اعتقادی، روایی، شبهات، و... در پی شناساندن مسیر حق از مسیر باطل است.

بسم الله الرّحمن الرّحیم


یکی از علمای بزرگ اهل سنّت بنام ذهبی در کتابش وقتی که علمای مدینه را در زمان پیامبر (ص) و بعد از ایشان نام می برد، هیچ یادی از امام علی (ع) نمی کند. او حتی نام عبدالله و عبیدالله فرزندان عمر را بعنوان عالمان مدینه ذکر می کند. امّا هیچ نامی از امام علی (ع) نمی برد. در حالیکه حتّی یک حدیث در فضیلت آنها و علمشان از زبان پیامبر (ص) نقل نشده. امّا ده ها حدیث صحیح از پیامبر (ص) در فضائل علمی امام علی (ع) نقل شده است.


ذهبی در کتاب سیرأعلام النّبلاء، ج8، 57، شرح حال مالک بن انس می گوید:

« کان عالم المدینة فی زمانه بعد رسول‏اللّه‏ صلَّى اللّه‏ علیه و سلَّم، و صاحبیه، زید بن ثابت، و عائشه، ثمّ ابن‏عمر، ثمّ سعید بن المسیب، ثمّ الزهری، ثمّ عبیداللّه‏ بن عمر، ثمّ مالک ».

ترجمه: « امام مالک پس از رسول گرامى اسلام، ابوبکر، عمر، زید بن ثابت، عایشه، عبداللّه‏ بن عمر، سعید بن مسیب، زهرى و عبیداللّه‏ بن عمر، عالم و دانشمند مدینه منوره بود. »



1


2



3


4





آخر چقدر بغض و کینه نسبت به مولایمان امیرالمؤمنین (ع)؟؟؟



آیا امام علی (ع) همان کسی نیست که رسول اکرم در فضیلت علمی ایشان فرمودند:

« أنا مدینة العلم و علیّ بابها، فمن أراد العلم فلیأت بابه » (1)

ترجمه: « من شهر علم هستم و علی در آن است. پس هرکس خواستار فراگیری علم است، بای از در آن وارد شود. »


 و همچنین فرمودند:

« إنّه أوّل أصحابی إسلاماً و أکثرهم علماً » (2)

ترجمه: « همانا او اولین فرد از یارانم است که اسلام آورد و عالم ترین آنهاست. »



آیا در فضیلت فرزندان خلیفه دوم، حتى یک روایت از پیامبر اکرم صلَّى اللّه‏ علیه و سلَّم رسیده است؟؟؟




منابع:

1- طبرانى، المعجم الکبیر: ج 11، ص 55، ح 11061 / حاکم نیشابورى، المستدرک على الصحیحین: ج 3، ص 137، کتاب معرفة الصحابة، ح 4637/235 و 4638/236 و 4639/237 / ابن‏عبدالبر، الإستیعاب فی معرفة الأصحاب: ج 3، ص 205، شرح حال على بن ابى‏طالب، ش 1875 / خطیب بغدادى، تاریخ بغداد أو مدینة السلام: ج 2، ص 377، شرح حال محمد بن عبدالصمد، ش 887 و ج 4، ص 348، شرح حال احمد بن فاذویه، ش 2186 و ج 11، ص 48، شرح حال عبدالسلام بن صالح، ش 5728 / ابن‏اثیر جزرى، أسد الغابة فی معرفة الصحابة: ج 4، ص 22، شرح حال على بن أبیطالب / مزى، تهذیب الکمال فی أسماء الرجال: ج 11، ص 462، شرح حال عبدالسلام بن صالح، ش 4003 و ج 13، ص 303، شرح حال على بن ابى‏طالب، ش 4673 / کنز العمال فی سنن الأقوال و الأفعال: ج 13، ص 148، ح 36463 / هیثمى، مجمع الزوائد و منبع الفوائد: ج 9، ص 114، باب فی علمه رضى‏ الله‏ عنه.

2- ابن‏ عبدالبر، الإستیعاب فی معرفة الأصحاب: ج 3، ص 203، شرح حال على بن ابى‏ طالب، ش 1875.


  • جلال رضایی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">